expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday 20 March 2012

Allah yg menentukan

Assalamualaikum..

Selama beberapa entri ni aku asyik menulis perkara2 yg mengarut tahap gaban.Cerita cintan-cintun lah..(pengaruh rakan sebaya).Haha.Segalanya yg berlaku ada hikmahnya.betul tak..Memang kita sbg ex-pelajar...semestinya na result yg terbaik untuk skola,ibu bapa,kengkawan and of course diri sendiri.

Macam aku sendiri,rasa beban yg ditanggung tu mcm berat je.Sebelum SPM tu macm tade feel je.Bole pulak memain ngan kengkawan,kacau junior(kacau je! bukan buli tau)..padahal exam tu penting gila.BIla lepak ngan kengkawan yg mcm ada sense untuk exam tu baru kluar perkataan camni:

'Ha ah lah,cuak gila bhai' ataupun camni 'Dah lah gosip tu..jom study' atau ayat yg sama waktu dengannya.Berbentuk kesedaran dan penuh motivasi.Haha.

Tapi dari pengalaman diri sendiri..tu semua sementara ja.Manusia kan mudah lalai.Lepas tu dgr lah ayat2 yg camni:

'Penatlah study..kepala aku crammed dowh' ataupun camni 'Jom lah rilek jap,minum2 ke.Nanti sambung lah balik'.Well,in the end..bilik study mahupun dorm yg sebelum ni penuh dgn form 5 yg ada kesedaran..lengang je..Bhahahaha.(mcm aku je ni..huhu)

Dan akhirnya bila result na kluar mulalah rasa restless.Fikir  balik apa yg da dibuat time jawab paper dulu.Terbayang lah semula paper 3 chemistry,paper 2 bio,paper 1 physics..(saya belajar sains tulen ya) dan sebagainya.Dan waktu ni tu masa taleh diputar semula (kalau sapa yg pakai jam g-shock tu pun..take note..taleh undur) Yang mampu kita buat skarang ni ialah menyerahkan diri kepada yg maha Esa.Sbb Dia je yg mampu makes everything happen.

Doa yg dulu PK badri aku kasi dulu simple je..and aku praktikkan sampai sekarang.InsyaAllah.
'Allahumma najjihna fil imtihan fiddunya walakhirah wa khususan fil SPM'
Maksud dia--->Ya allah kurniakanlah kami kejayaan di dunia dan akhirat khususnya dlm SPM
or sumthin like that.

ni aku lah konon,mancung je hidung..bhahaha

So, in conclusion---->Allah menyukai hambanya yg meminta kepadaNya...(ayat kawan aku)
Jum kita doa bebanyak moga diberkati usaha kita sebelum ini dan dapat balasan yg setimpal atas usaha kita..meh usha belog ni.Ni belog seorg khalifah di muka bumi..Kbhai

ntahpapelah aku ni.


No comments: